Bútorgombok

Ezt a fajta bútorgombot nagyon egyszerű elkészíteni. Rengeteg variáció létezik színben és anyagban, melynek csak a képzelet (és az otthon fellelhető, már rég elfeledett fonalak, vagy más anyagok tára) szab határt. Én a zsineget a kertben találtam. Szerintem már kint volt egy ideje, mert a paradicsomok kötözésére használták fel, és az eső is megtépázta már. Gondoltam jobb sorsot érdemel, ezért jól lemostam, megszárítottam és vártam az inspirációt a hasznosítására…és tessék, szuper bútorgombot lehet belőle varázsolni csak néhány hozzávaló segítségével.

Az elkészítéshez az alábbi hozzávalókon kívül kell még egy fúró is.

Először a fagolyót kb. 1-2 mm-rel szélesebbre fúrtam, mert a csavarhoz tartozó műanyag tiplit (ezt kifejezetten a bútorgomb csavarhoz adják) csak így tudtam belekalapálni. (Ha találtok ilyenből fémet, ami kisebb, akkor a fúrás nem szükséges.)

Az általam használt kötél sodort, ezért szét kellett szedni három vékonyabb részre. Ezt a három vékony zsinórt vezettem körbe  egymás mellett, úgy, hogy felülről kezdtem (az a része, ami látható lesz majd a bútoron), körbetekertem és amikor visszaértem a tetejére 90 fokos szögben ezt megismételtem. Ezután a fennmaradó részekkel ugyanez a feladat. Ügyelni kell arra, hogy a csavar bemenetét hagyjuk meg, illetve, hogy ne használjunk fel túl sok ragasztót, mert az később meglátszik. A faragasztó azért jó, mert erős és lassan szárad. Persze más fajta, nem rögtön száradó ragasztót is fel lehet használni, ami épp otthon van.

A másik fajta mintához a fonalat a fagolyó oldalának közepétől kezdtem tekergetni egyik irányba, majd miután végigértem, a másikba, hogy egyenletes legyen.

Ehhez felhasználtam az egyik tartalékban lévő bútorgombomhoz tartozó kellékeket. A sima fa fiókhoz igazán illik ez színes összeállítás, de el tudom képzelni még egy fehér színű bútorhoz is.

A másik gombról is csináltam képet “bevetésben” :), amit már láthattatok is az előző bejegyzésben a szürke szekrénnyel.

Ha elkészítitek, írjátok meg, hogy sikerült, és milyen színeket, mintákat használtatok, vagy esetleg használnátok.

Posted in DIY

2 thoughts on “Bútorgombok

Vélemény, hozzászólás?

