A tejfesték szeszélyei

Szerettem volna megmutatni a legújabb szekrényt, amin dolgozom, de sajnos a terv meghiúsult a tejfesték különleges tulajdonsága, vagyis a kiszámíthatatlansága miatt. Néha nagyon jól sikerül összehozni, de most vakvágányra futottam vele.

De megújult erővel ismét nekilátok…hozzáállásomat az alábbi kép remekül szemlélteti :)

We_Can_Do_It!

A tejfesték, vagy más néven kazeinfesték otthon is előállítható készen kapott kazein porból, vagy házi tejből. Ha csiszolt, vagy kezeletlen bútorra visszük fel, akkor nagyon jó megtapad és remekül eloszlik, nem hagy maga után ecsetfoltokat. Viszont ha olyan bútorra kenjük fel, amit előtte kezeltek lakkal, vagy politúrral, vagy bármi mással, akkor könnyen lepereg. Ez egyes szekrényeken, asztalokon igazán jól mutat, mert olyan “vintage”-os lesz tőle a bútor kinézete. A gond akkor van, amikor nem szeretnénk, hogy leperegjen, és mégis megteszi…ez az amit én most megtapasztaltam. :)
Lehet kapni hozzá ú.n. kötőanyagot külföldön, de sajnos itthon nem, vagyis nem tudok róla (ha esetleg valaki tud, szóljon!), ezért most próbálom kideríteni, hogy miből is van, és, hogy hogyan tudnám elkészíteni.  Egy kicsit úgy érzem magam, mint valami kísérleti laboratórium dolgozója. Összekotyvasztok valamit, és várom, hogy mi sül ki belőle. Két próbálkozáson már túl vagyok, és már látom a végét, viszont a szekrény felújítást addig el kell halasztanom.

Helyette viszont nekiláttam egy (vagyis kettő) széknek, amit majd kárpitozni fogok, méghozzá ismét saját mintás textillel. Első lépésben leszedtem a kárpitot és megszabadultam minden “belsőségtől”. Mire végeztem, egy nagyobb kupacnyi szöget sikerült kiszednem belőle. Nemsokára mutatok a székről képeket.


3 thoughts on “A tejfesték szeszélyei

Vélemény, hozzászólás?

