Vintage komód és az átalakítással járó kalandjaim

vintage komód

Sokáig gondolkoztam, hogy milyen színt válasszak ennek a komódnak. Legyen-e fehér, vagy több színű? Végül az interneten találtam egy ilyesmi színű komódot és rögtön tudtam, hogy ez lesz a megfelelő. Szerintem a nehézségek ellenére (vagy pont amiatt) egy egyéniség kerekedett belőle.
kottapapír

Annak érdekében, hogy még karakteresebb legyen, a fiókokat kottapapírral vontam be. Az eredeti fiókgombokat pedig – amik szintén zöld színt kaptak -, kivételesen meghagytam. Végül a szokásos viaszrétegen kívül antik viasszal is kezeltem a rusztikusabb hatás kedvéért.

vintage komód renovatúra

Persze az elején, mint azt már írtam is, nem úgy jött össze minden, ahogy eredetileg terveztem. A képzeletemben valahogy mindig minden egyszerűbb, mint azt az élet hozza. Persze így visszagondolva már örülök, hogy a kitartás meghozta a gyümölcsét, és talán másnak is segítség lehet, aki kazein festékkel dolgozik.

vintage komód 2Szóval, hogy a legelejéről kezdjem a kalandjaimat, annak ellenére, hogy lemarattam a vastag lakkréteget és lecsiszoltam, túlságosan lepergett a festék a fiókok és az ajtók hajlataiban, ahová nem tudtam a csiszolópapírral hozzáférni. Ezáltal nem sikerült azt a fajta természetes koptatott hatást elérnem, amit szerettem volna. A kazein festék remek tulajdonsága ebben az esetben balul sült el. :) Viszont van erre a problémára egy kiváló megoldás… a tapadásfokozó használata. Ez így egyszerűen hangzik, csakhogy nálunk nem lehet ilyet kapni. Ekkor jött elő a DIY (do it yourself), avagy a minden-talányra-van-megoldás-csak-keresni-kell énem. Addig kutattam az interneten, amíg meg nem találtam, hogy miből áll ez a bizonyos tapadásfokozó. Nagyon figyeljetek, mert bonyolult lesz! ;)

Khmmm…A titok nyitja, hogy fehér enyvet, vagy PVA ragasztót kell felhígítani 5:1 arányban és kész is. És a legszebb az egészben, hogy a ragasztó végig az orrom előtt volt, mert ez a faragasztó, mint ahogy azt további kutatásaim során sikerült kiderítenem.  :)

A biztonság kedvéért 4:1 (víz:ragasztó) arányban kevertem be, hogy mindenképp tapadjon a felületre a festék. Végül ezt az oldatot kellett összekutyulnom 1:3 arányban  (tapadásfokozó:festék) a kazein festékkel.

Meg kell mondjam, annak ellenére, hogy az iskolában nem voltam oda túlzottan a kémiáért, most nagyon élvezem a “laborkísérleteimet”.  Úgyhogy jöhetnek hozzám gyakorlatra a gyerekek bármikor ;)


7 thoughts on “Vintage komód és az átalakítással járó kalandjaim

  1. Szia Adél, mindenképp próbálgatok újakat, mert a sima zománc ami nálunk kapható tökéletes festést biztosít, ami néha nagyon jól jön, de amikor ennyire koptatott bútort akar az ember, a visszacsiszolása igen időigényes és kemény munka, mert ugye a zománc szépen tapad.. Engem a chalk paint azért érdekelne, mert akkor nem kellene előtte órákat csiszolgatni.
    Erre van egy receptem, amit nemsoká kipróbálok és írok is róla, de addig nem akarom az észt osztani, mert, ha nem működik, akkor felesleges felizgatni a népet..:)
    Bár sok jót olvastam róla, mivel nálunk más alapanyagokból állnak a festékek, mint amerikában, így nem biztos, hogy ugyanazt a hatásfokot fogom vele kapni..
    A vaterát érdemes kipróbálni, én lassan 10 éve vagyok jelen és szinte minden felesleges holminkat ott adtam el, bár ott is van jutalék, mint a meskán, de sokkal nagyobb a látogatottsága!

    Sok sikert hozzá! :)

    Üdv, Bianca

  2. Szia Adél!
    Hasonló cipőben járunk, én is shabby chic antikolással foglalkozom, legalábbis próbálkozom! :o) Engem is nagyon-nagyon érdekel a chalk és a milk paint.
    Már én is nyomozgattam, hogy miből állnak és, hogy lehet-e őket házilag elkészíteni, találtam is receptet, de még nem volt időm (bátorságom) elkészíteni. A tiéd mindenképp kipróbálom!
    Ez a zöld komód valami álomszép lett. Így ahogy van tökéletes, a színe is és az antikolási “foka”, bár ahogy írtad nem így tervezted, de sztem ez tervezve sem lehetne szebb! :o)
    Csak gratulálni tudok hozzá.
    Életem első használt antik bútorát alakítottam át nemrég, de sajna túl kicsinek bizonyult az adott helységbe, így inkább eladtam, bár a szívem szakadt meg érte, de 1 nap alatt elkelt a Vaterán! :o) Ha ott még nem vagy jelen, akkor csak ajánlani tudom! Kevés az ilyen jellegű termék, pedig igény lenne rá!!
    Üdv, Bianca
    “Bluer Design”

    1. Szia Bianca!
      Örülök, hogy tetszik a komód :)
      A “chalk” (sajnos nem tudom magyarul a nevét) festéket már kipróbáltam, szerintem a világon a legkönyebben használható festék. Erre keresek olcsóbb megoldásokat mostanában…majd meglátjuk mi lesz belőle :) A kazein festéket mindenképp próbáld ki, mert akár tejből is elkészíthető. Bár azt még nem próbáltam. Szerintem a legeredetibb végeredményt ez a fajta festék adja. Majd, ha lesz egy kis időm összehozok egy saját recept leírást is a blogra, ami nekem bevált.
      Kösz a tippet a vaterához. Lehet, hogy egy próbát megér :)
      Üdv,
      Adél

Vélemény, hozzászólás?

