Art deco kékben

blue art deco night stand- kék art deco éjjeli szekrény

Ha valaki megkérne, hogy soroljam fel néhány kedvenc stílusomat, nem egyből az art deco-ra gondolnék. Ennek ellenére remekül lehet kombinálni más stílusú bútorokkal, és kifejezetten jól néznek ki együtt. Úgyhogy amikor megkaptam ezt a szekrényt, nem utasíthattam vissza, és valamennyire kihívásnak is tekintettem :)

Általában amikor elkezdek dolgozni egy bútoron, legtöbbször nem tudom, hogy mi fog kisülni belőle. Először letakarítom, esetleg lemaratom a festéket, majd lecsiszolom. Munka közben jön az ihlet, ekkor kezd körvonalazódni, hogy milyen színű legyen, milyen legyen a stílusa. Persze minden bútornak megvan a maga egyénisége, mint pl. ennek az éjjeli szekrénynek is.

Az már a munka elején kiderült számomra, hogy sötétkék lesz, és egyébként is már régóta kísérleteztem a gondolattal, hogy kékre festek valamit (legyen az bármi, pl. a hajam…na az azért túlzás lett volna :) ). Az első réteg sötétkék lett, majd kevertem egy világosabb kéket, amit száraz ecset technikával vittem fel. Bár én a száraz ecsetet ebben az esetben kicsit tágabban értelmeztem ;) Persze elsőre olyannak hat, mintha antik viasszal lenne lekenve, de a látszat csal. Ne dőljetek be neki egy pillanatra sem! A csiszolással csínján bántam, épp hogy csak néhány helyen látszik ki a fa a festék alól.

A fiókot is lefestettem és, hogy az antik viasz se maradjon ki, a szekrény belsejét pácolás után sötét viasszal kentem be. Így néz ki közelről a fiók… blue art deco night stand…és ilyen lett a lába.

blue art deco night stand leg

Szerintem csuda jó dolgokat lehet művelni a száraz ecset technikával. Akár simán a fára, akár más színnel kombinálva. Persze még van mit tanulnom és finomítanom a technikámon, de ahogy az angol mondja, I’m getting there :)

Ha szeretnétek kipróbálni ezt a technikát, ne habozzatok. Itt egy nagyon klassz videó, amiből sokat lehet tanulni, még ha valaki nem is érti teljesen a szöveget. A lényeg, hogy az ecsetnek majdnem száraznak kell lennie, és, hogy ne féljünk hozzáfogni. Utána már csak a képzelet szab határt mindennek…

Hajrá!


One thought on “Art deco kékben

Vélemény, hozzászólás?

