Könyvajánló, miegymás

Kötelező olvasmányok bútorátalakítóknak - Must read books for furniture refurbishersNéhány évvel ezelőtt, amikor egy sugallatra hallgatva elkezdtem érdeklődni a bútorfelújítás iránt, még azt sem tudtam, hogy mi fán terem a bútorok átalakítása, festése. Csak annyit éreztem legbelül, hogy ezt nekem találták ki. Úgyhogy egy kis jó nagy segítséggel neki is láttam a munkának (annak ellenére, hogy nem vagyok az a fajta, aki csak úgy ripsz-ropsz belevág dolgokba). Azóta is igazán hálás vagyok ezért a belső löketért az égieknek.

Az első próbálkozások, és az első (még csak pácolt) asztal elkészültét követően, elkezdtem nézelődni a neten és emlékszem, hogy megakadt a szemem egy csodálatos festett komódon. A komódot Barb Blair a knack bloggere újította fel, aki egyből az egyik kedvencemmé vált a letisztult, mégis vidám és színes stílusa miatt. Mindig valami újjal rukkol elő formák, színkombinációk és technikák tekintetében. Most pedig megjelent a könyve, amiben az eszközhasználattól, a különböző felületkezelési technikákon át a bútorgombok felcsavarozásáig sok mindent meg lehet tudni. Természetesen már a polcomon van a könyv és ki is olvastam, ezért áradozok róla :) Angol nyelven íródott, de szerencsére az évek során a sok szótárazás és utánajárás következtében egész jó szaknyelvtudásom kerekedett. Úgyhogy, ha szeretnétek megvenni, tudtok angolul, de a szakszavakat nem ismeritek, szívesen segítek. Keressetek bátran.

A másik kedvelt bloggerem, akit biztos vagyok benne, hogy többen is követtek, mert még saját kazein festék márkája is van, Miss Mustard Seed. Szerintem az ő oktatóanyagaiból tanultam eddig a legtöbbet. Bár hozzám inkább a knack bútorok állnak stílusban közelebb, Miss Mustard Seed nyitott, néha önironikus írási stílusától és könnyedségétől mindig inspirálódik az ember :) A könyve arról szól, amiről a blogja is, vagyis a bútorátalakításról és alacsony költségen történő stílusos lakberendezésről, megfűszerezve személyes történetekkel, “bolha” vásárlási tippekkel és csupa pozitív energiával.

Szívből tudom ajánlani mindkét könyvet azoknak, akik már átalakítanak, vagy még csak kacsintgatnak a bútorátformálás felé, vagy egyszerűen csak inspirációra vágynak.


2 thoughts on “Könyvajánló, miegymás

Vélemény, hozzászólás?

