Textilfestés…első próbálkozások

Tegnap este 10 órakor még textilt festettem…Próbáltátok már? Mármint nem az éjszakába nyúló textilfestésre gondolok, hanem csak úgy általában.

A tervem az volt, hogy indigó színű lesz, mert az most nagy kedvenc, de sajnos nem tudom, hogy honnan lehet beszerezni, ezért csak egy normál kéket vettem. Ezzel próbáltam ki az átmenetes festést. A lényege az, hogy miután belemártom az anyagot a festékbe, fokozatosan veszem ki belőle azt, nem hagyom állni benne, hogy minden részét ugyanúgy fogja be a textilfesték. Első próbálkozásom ilyen lett:

ombre dyed linen

Ezen jobban látszik a csíkozottság, ezért másodszorra az elején tovább hagytam benne. Azt szerettem volna elérni, hogy ferdén, a sarkától kezdődően legyen az átmenet, ami elég nehéz volt, tekintve, hogy egy 20 cm átmérőjű lábosból kellett az 50 cm hosszú anyagot kihúzni.

A második próbálkozásom ilyen lett:

blue dyed linen

Tapasztalataim így laikusként:

– a csomagoláson lévő szín nem volt élethű (jóval világosabb), ezért még jó, hogy megnéztem a boltban lévő befestett minta anyagot, és aszerint vettem a színt. Arra gondoltam, hogy ha valaki befestette ezzel a színnel, akkor az hasonló lesz nekem is :)

– ha nagyobb textillel dolgozunk, akkor egy nagyobb edényre van szükség. Több blogon is láttam, hogy nagyobb téglalap alakú lavórokat használtak. Ezt jól megjegyzem magamnak a következő alkalomra.

– úgy vettem észre, hogy minél melegebb a víz, annál gyorsabban fogja be az anyagot, úgyhogy átmenetes festésnél hagyni kell hűlni kicsit, miután felforrt, hogy az elejét ne nagyon fogja be, vagy csak nagyon rövid ideig szabad benne hagyni a festékben.

– miután megszáradt, elég sokat világosodott, aminek annyira nem örültem, mert úgy jobban hasonlított az indigóra, amit én eredetileg is szerettem volna. Mondjuk így is jól néz ki, de az még ennél is szuperebb lett volna :)

– festés után vízzel kellett kimosni belőle a festéket. Mivel az átmenettel annyira nem voltam megelégedve, ezért kicsit rásegítettem mosószappannal is, így fakóbb lett egyes részeken, mert onnan jobban kijött a festék. Gondolom, ez nem teljesen profi megoldás, de nekem bevált.

– a legnagyobb munka nem is a festés maga, hanem az utána következő festék kimosás és a takarítás, úgyhogy ne este tízkor fogjatok neki a munkának, hacsak nem vagytok éjjeli baglyok :)

Szerintetek mi készül belőle? ;)


6 thoughts on “Textilfestés…első próbálkozások

    1. Szia Viki!
      Kösz a tippet. Már régóta próbálok találni egy helyet, ahol lehet kapni. Meg egyébként is szappankészítéshez is lehet itt alapanyagokat beszerezni, amit szintén szeretnék kipróbálni :)

      Adél

  1. Szia,
    ecettel lehet festés után fixálni, akkor nem jön ki belőle a sok festék és utána is színtartó marad.
    Üdv,
    Anikó

Vélemény, hozzászólás?

