Lomtalanítós kalandjaim

Bírom a lomtalanításokat. Amikor meghallom, hogy mások kidobálják, a már nem szeretett bútoraikat, akkor én rögtön az újrahasznosításra gondolok, meg arra, hogy azok a bútorok, amik az út szélén egymásra vannak dobálva, – vagy jobb esetben nem –  jobb időket is megéltek már.  Mindenben van fantázia, csak el kell időzni rajta egy darabig, és egy is törődéssel szebbek lesznek, mint új korukban.

Kb. egy hete a belvárosban volt lomtalanítás, és mivel akik ismernek tudják, hogy mindig felvillanyoz egy ilyen esemény, egyből szólnak, ha sok szemétnek látszó tárgyat látnak az út mentén kipakolva :) Most is kaptam egy üzenetet, és mivel épp arra volt dolgom el is tekertem, hogy körülnézzek. Persze nem volt semmi klassz bútor. Még délután volt egyébként is, úgyhogy gondoltam, majd este visszamegyek autóval. Így is lett, de semmi említésre méltót nem találtam, viszont cserébe jól megbüntettek, mert rossz helyen parkoltam…ilyen az én formám. Bár tudom, hogy nem én vagyok az egyetlen, de ilyenkor mindig úgy érzi magát az ember, hogy ő az egyedüli a világon, akivel ez megtörténik, nem? Így hát, arra jutottam, hogy ez valami jel, hogy itt az ideje abbahagyni a szemét közti bámészkodást, hogy tartsam többre magam annál, hogy a lomoknak örüljek, stb, stb. Bele is törődtem a gondolatba, mert már legutóbb sem találtam semmi jót, meg azelőtt sem, előtte meg kilyukadt a bicikligumim, úgyhogy végül is nem volt olyan nehéz döntés.

Pénteken viszont kiderült, hogy valamit rosszul értelmeztem. Amikor már semmi szándékom nem volt este kimozdulni, úgy alakult, hogy el kellett menjek a 2. kerületbe autóval. Hát nem épp lomtalanítás volt?! Persze nem tudtam ellenállni, és azzal a gondolattal, hogy “úgyse lesz semmi jó, de azért kíváncsiságból körülnézek, miért ne”, tettem néhány kört a környező utcákban. És kincsekre találtam. Egy klassz fehérre festett thonet székre, aminek az egyik első lába javításra szorul,thonet 2

…és egy teljes asztalláb szettre leltem. Mind a négy láb megvan. (plusz az én két lábam is, úgyhogy összesen hat)

Renovatura 13

A székkel klassz terveim vannak, de még be kell szereznem hozzá másik kettőt.  A legutóbbi is fehér volt, amit azért jó sokat kellett kromofágozni, meg csiszolni. Tegnap már thonet székekkel álmodtam egyébként…mi ez, ha nem megrögzöttség? ;)

Rengeteget kell majd rajtuk dolgozni, de szerintem megéri. Legalábbis most még pozitívan állok hozzá, aztán munka közben meg majd kiderül…


Vélemény, hozzászólás?

