Pillangókisasszony

go free _renovatura Kb. egy éve gondoltam rá először, hogy milyen szuper lenne egy ilyen légies pillangómintás kárpitot létrehozni. Lelki szemeim előtt akkor még csak a felszálló lepkék jelentek meg és alig egy évvel később…tádám! Itt is van. Ezek után mondja valaki, hogy a gondolatoknak nincs teremtő erejük.

Természetesen, mint ahogy az lenni szokott, ez a minta is szimbolikus számomra. A szívem legmélyéről jön és nagyon izgatott vagyok, hogy végre megmutathatom nektek.

Legelőször, mint azt már írtam a pillangókat képzeltem el, ahogy felreppennek a levegőbe. A kép tehát adott volt és ehhez kellett találnom valami frappáns szót. Végül a “go free” mellett döntöttem és el is mondom, miért. Ez egyébként egy klassz zenés műsor neve a Tilos rádión. Bár meg kell hagyni, hogy már elég rég hallgattam. Mindenesetre régen klassz volt… No, de a lényeg, hogy ez a két szó nem a rádióműsorra, hanem arra vonatkozik, amit számomra jelképez. “Go free”, azaz ereszd el a fantáziád és alkoss szabadon, mindenféle határok nélkül, épp amiben jól érzed magad! Szóval számomra ezt jelképezi. Az alkotás szabadságát.

közeli 1

Persze ahhoz, hogy szívből tudjunk alkotni, ahhoz meg kell tanulni bánni az ahhoz szükséges eszközökkel és ne feledjük a rutint meg az éveket. Na ehhez kellett az egy év nekem…és még így is messze vagyok a szupertől.

A rút kiskacsa először így nézett ki, amikor az utcáról felszedtem.IMG_1689Vagyis ez még az előző ugyanilyen szék, amit átalakítottam, mert a mostanit elfelejtettem lefotózni, de elhihetitek pont ugyanez a kárpit volt rajta.

A lábakat fehér tejfestékkel festettem le, amihez most tapadásfokozót is kevertem, mert teljesen simára szerettem volna festeni. A tejfestékben az a jó, hogy olyan folyós, hogy szép sima lesz száradás után a felület és alig kell csiszolni. Ezért egy egészen finom csiszolópapírral csiszoltam át, mert nem akartam, hogy a fa kilátszódjon. Talán 500-assal, de nem emlékszem már rá pontosan. A végén pedig lenolajjal kezeltem. A festék 3 rétegben van rajta, a lenolaj pedig kettőben. És olyan selymes a felülete, hogy az csak na!

közeli

 A mintát először egy sárga textilre képzeltem el. Már ki is szabtam és összevarrtam a megfelelő részeket, de a szitanyomáskor – amit előtte természetesen jól, vagyis, ahogy később bebizonyosodott, kevésbé jól begyakoroltam, – a szita alá folyt a festék, így elölről kellett kezdeni az egészet. Sajnáltam, hogy odaveszett a munkám, de annyira mégsem bántam, mert már előtte is játszottam a gondolattal, hogy jobban nézne ki ezzel a visszafogottabb színű anyaggal, csak ugye a befektetett munka…

pillango elotte

A szitanyomásról előtte megszámlálhatatlan videót megnéztem és arra jutottam, nem akarom még jobban megnehezíteni az életem, ezért egy előre legyártott fényérzékeny filmet rendeltem külföldről, ami kedv szerint alakítható.  A mintákat végül egyenként nyomtam rá az anyagra.

pillango

Miután mindez kész volt feltűztem az anyagot a székre. Az eredeti kárpit a támlánál is varrott, viszont én a hátsó részt is tűzőgéppel oldottam meg. A varrástól még így sem szabadultam meg, mert valamivel el kellett tüntetni a tűzéseket, amihez nagyanyám csipkeszalag gyűjteményéből használtam fel egyet.

csipke

A gyűjtemény egyébként az évtizedek során összegyűlt szebbnél szebb szalagokból áll és már máskor is díszítettem vele bútort. Még tervezem a jövőben is itt-ott felhasználni őket.

hátul közel

Bár jó sok munka volt vele, szerintem megérte mert igazán csinos lett.  Egy igazi pillangókisasszony.

Jelenleg a szék még nincs feltöltve sehova, mert – aki nézte mostanában láthatta, hogy – a meska boltomba nem töltöttem fel újdonságokat. Az Etsy-n fogok nyitni egy új boltot és nem szeretnék két helyen lenni egyszerre. Egyelőre próbálom kideríteni a postázási költségeket, úgyhogy, ha valakinek van tapasztalata külföldre postázással kapcsolatban, azt szívesen veszem.

Ja és szuper hír, hogy végre elhatározásra jutottam és egy műhelybe fogok költözni. Legalábbis szeretnék. Jó lenne valakivel társulni, úgyhogy ha bárkit érdekel a lehetőség, vagy esetleg van egy viszonylag olcsón kiadó műhelye (legalább vízzel és villannyal felszerelve) Budapesten, az írjon a renovaturamuhely@gmail.com e-mail címre.

Most ilyen izgalmas változások előtt állok és nagyon kíváncsian várom, hogy mi lesz belőle.

 


One thought on “Pillangókisasszony

Vélemény, hozzászólás?

