Egy kis kikapcsolódás

Az elmúlt két hétben mindennel foglalkoztam, csak bútorokkal nem. Vagyis tervezéssel igen, de a kezem közé egy bútor sem akadt. Viszont az időmet hasznosan töltöttem ám! Részt vettem egy továbbképzésen, ahol megismertem néhány klassz embert és megtanultam többek közt, hogy hogyan kell asszertíven kommunikálni. Igen, asszertíven. Nem agresszíven. Viszont inkább megkíméllek benneteket és nem részletezem a témát…lehet, hogy jobb is így :)

Jó hír, hogy a továbbképzés Lovasberényben volt és végre sikerült meglátogatni az eléggé elanyátlanodott Cziráky-kastélyt. Gyakran járok arrafelé, de sajnos csak átutazóban, viszont most volt egy szabad óránk, amit ki is használtunk. Gondoltam megosztok veletek néhány képet a jelenlegi állapotáról, ami nem túl derűs egyébként.

Elképzeltem milyen élet lehetett a kastélyban a fénykorában…az épületet körülvevő gondozott parkot a formára nyírt bokrokkal, a pazar lovaskocsikat, a nyüzsgő társasági életet. Sajnos nem valószínű, hogy valaha újra megéri, hogy a régi fényében pompázzon. Persze még bármi megtörténhet. Jelenleg árnyéka önmagának, viszont azt emelt fővel viseli.

Cziráky-kastély
Cziráky-kastély
Cziráki Kastély
A hátsó udvar elég elhanyagolt
Cziráky-kastély
Modern kiegészítők
Cziráky-kastély
A gyönyörű ablakkeretek még viszonylag épek
Cziráki-kastély
Kandalló
Cziráki-kastély
A letűnt múlt
Cziráky-kastély
Thonet székek és műanyag asztal kombinációja
Cziráky-kastély
Még egy lóca is helyett kapott itt.

Közben megérkezett a tavasz is, amit már nagyon vártam! Gondolom ti is észrevettétek :) Kibújt a medvehagyma, amiből nemsokára annyit lehet majd szedni, hogy egész évre bespájzolok belőle. A hóvirág is virágzik és gyönyörű látványt nyújt a világos hóvirágmező a szomszéd település arborétumában. Fehér minden, ameddig a szem ellát.


One thought on “Egy kis kikapcsolódás

  1. Kis falum, Lovasberény… sajnos 40 évvel ezelőtt még siralmasabb állapotban volt ez a gyönyörű kastély. Nekem is fáj a szívem mikor látom… :(

Vélemény, hozzászólás?

