Képkeret készítés házilag

A bejegyzés címe akkor lenne pontos, ha azt írtam volna, hogy “hogyan lehet a legegyszerűbben felakasztani egy képet a falra, hogy az stílusos is legyen és magunk is el tudjuk készíteni”. Persze ez a cím túl hosszú lett volna, ezért használtam a képkeret szót, ami nem teljesen fedi a valóságot, mert ahogy látjátok két fadeszkát használtam a kép felakasztásához. Az összeszerelés pedig tényleg a világ legkönnyebb módszere.renovatura Először is kerestem egy használt deszkát és kivágtam belőle két kisebb darabot dekopírfűrésszel. Egy deszka mérete: 50 cm hosszú és 7 cm széles. Ezután lecsiszoltam a felületét és a széleit, ami miatt sajnos eléggé kivilágosodott.dark wax - sötét viaszEzért bekentem sötét viasszal két rétegben. A képeken az első réteg sötét viasz és a kezeletlen fa közti különbség látszik.

dark wax - sötét viasz

Az első réteg után kellett várnom egy-két napot, hogy teljesen megszáradjon a viasz, és csak ezután kentem rá a második réteget, mert nem voltam megelégedve a sötétségével. Akár pácot is lehet használni, vagy bármilyen festéket a színezésére, ahogy épp jólesik. Nekem most ez a natúr szín jött be, és már alapból így képzeltem el a képet, ezért esett a sötét viaszra a választás.

renovatura képkeret

Először hozzá kellett próbálni a képhez, mert valahogy a minta feljebb sikeredett, így a papír aljából levágtam néhány cm-t, a felső részen pedig nem fedi be a fát teljesen. Mondjuk ez úgysem látszik elölről.

go free 5

A képet W alakban tűztem hozzá a fához csak amiatt, hogy meglegyen a  “tudom, hogy mit csinálok” látszat. Mivel a tűzőgép 4 bar nyomással lövi ki a kapcsokat, ezért kicsit kísérleteznem kellett vele, hogy ne szedje nagyon szét a papírt. Legjobb lett volna szöggel rögzíteni, de nem volt otthon olyan rövid szögem. Így is jó lett, és legalább hamar kész lettem vele. Pikk-pakk belőttem a kapcsokat :)renovaturaÚjabb kísérletezést követően az akasztót a szélektől 10 cm-re tűztem fel (először beljebb próbáltam, de nem tetszett), bár lehet, hogy a széléhez közelebb, még vagányabban nézne ki, de már nem szedtem ki a kapcsokat még egyszer.

renovatura

A mintát a múltkori pillangós székhez készített szitával egy vastagabb A3-as méretű papírra nyomattam rá fekete tempera felhasználásával.

A pillangós szék egyébként eladó és az Etsy boltomban mindent megtaláltok róla, ha valakit esetleg érdekel.

go free 7Az ötlet a “kerethez” pedig innen jött.

 


One thought on “Képkeret készítés házilag

Vélemény, hozzászólás?

