Tejfesték technikák, avagy barátkozás a tejfestékkel – 1. rész

renovatura lenolaj tejfesték

Olyan sok féle bútorantikolási technika létezik manapság, hogy aki körülnéz a csináld magad blogokon még bele is szédül egy kicsit. Ezek közül fogok most egyet megmutatni nektek.

A végeredmény nagyon látványos és a legszebb az egészben, hogy egyszerű és gyors.

renovatura lenolaj tejfesték

Első lépésként keressünk két színt, amik jól néznek ki együtt. Ez lehet teljesen különböző, de lehet ugyanannak a színnek más árnyalata.  Rengeteg inspiráció van akár az utcán is, ahol szebbnél szebb színkombinációkat lehet látni. Egyszer össze is szedtem néhány fotót, nézzétek ezeket a klassz kopottas színeket.

renovatura lenolaj tejfesték

Az első réteg tejfesték megszáradása után, jöhet a lenolaj (jobb oldalon). Ezt ne túl vastagon kenjük fel.

renovatura lenolaj tejfestékA lenolajat ne hagyjuk megszáradni és amíg még folyós, addig kenjük rá a második tejfesték réteget (ami már más színű).

 

renovatura lenolaj tejfesték

Ezután vegyünk a kezünkbe egy hajszárítót és szárítsuk meg a festéket. Nekem ez kb. két percet vett igénybe. Mondjuk ilyen kis felületnél nem is csoda. A fenti képen látszik is, hogy pereg le a festék az olajos részen, meg egy kevés jutott az olajból a bal oldalra is, úgyhogy a szárítás miatt ott is szépen lejött a csiszolással a festék.

Ha nagyobb felületen dolgozunk, akkor érdemes apránként haladni a lenolajjal és a szárítóval. Nagyobb felületen még nem próbáltam, de ha valaki belevág, az mindenképp írja meg a tapasztalatait.

renovatura lenolaj tejfesték

Ez a lenolajas felület a csiszolás után, látszik, hogy még van olyan rész, ami nem tapad, ezért ilyenkor olyan fedőréteget kell választani, ami nem hagyja tovább peregni a festéket. Jó példa egyébként arra is, hogy a lenolajtól mennyivel sötétebb lesz a szín és valamivel sárgásabb árnyalatot is kap.

renovatura lenolaj tejfesték

Ez pedig az a rész, ahova véletlenül került a lenolajból, amikor a második réteget kentem rá, de itt is szépen lepergett a csiszoláskor. Talán ez még valamivel jobban is tetszik nekem…

renovatura lenolaj tejfesték

A végén még viaszoltam is, de most arra nem emlékszem, hogy ezen a képen már viaszolt-e vagy sem :) A lenolaj miatt egyébként érdemes legalább egy napot hagyni mielőtt bármilyen fedőréteget kenünk rá, hogy szépen meg tudjon keményedni.

Nekem nagyon tetszik a végeredmény és tényleg a legszuperebb az egészben, hogy nem kell vele pepecselni és egy teljesen autentikus vintage felületet kapunk.

Nektek hogy tetszik? Kipróbálnátok?


5 thoughts on “Tejfesték technikák, avagy barátkozás a tejfestékkel – 1. rész

  1. Szia!
    Vettem MMS Milk Paint-et. Az a nagy bajom vele, hogy nem tudom csomómentesre kikeverni. Te hogyan, milyen eszközzel csinálod?
    Előre is köszi a választ.
    Üdv
    Zsuzsi

    1. Szia Zsuzsi!
      De klassz! Mármint, hogy vettél MMS tejfestéket :)
      Nekem eddig a legjobban a kávékeverő műanyag pálcika vált be :) De sima fapálcikával is szoktam keverni. Mielőtt festek, általában hagyom állni 10-15 percet, hogy jól feloldódjon a por. Egyébként nem baj, ha marad benne néhány szemcse, mert a festés során és a végén a csiszoláskor úgyis eltűnik.
      Itt van egy videó a keverésről: http://missmustardseed.com/2014/08/mixing-milk-paint-video-tutorial/
      Itt maga Miss Mustard Seed is azt mondja, hogy marad benne csomó, de az nem gond.
      Jó festést neked!
      Adél

      1. Köszi! Szerintem akkor az volt a baj, hogy türelmetlen voltam és nem hagytam pihenni festés előtt, keverés után. :)
        Üdv
        Zsuzsi

  2. Szia,
    A zöld és sárga dobozos bejegyzésedben írtad, hogy Miss Mustard Seed és Old Fashioned tejfestékekkel is dolgozol. Ezeket hol szerzed be? Én az MMS árát néztem, és hát ahhoz képest, hogy házilag elég olcsón össze lehet hozni a festéket, az MMS-nek húzós ára van. Érdemes azért inkább a gyári verzióval kezdeni, gondolom. Te melyiket ajánlanád inkább?
    Előre is köszönöm a válaszokat.
    Üdv:
    Zsuzsi

    1. Szia!
      A gyári tejfestékeket külföldről hozattam. Mostanában az a taktikám, hogy megkérek valakit, hogy hozzon nekem, így megspórolom a szállítási költséget. Az MMS tejfesték valószínűleg azért drágább, mint a többi, mert sok benne a pigment. A csomagban a tejfesték por alakban van, ezt még vízzel be kell keverni. Ez elég sok festésre elég, így már nem is olyan drága szerintem. Léteznek európai márkák is, de ezeket falfestésre szánták, így 5 kg-os kiszerelés a legkisebb és a színválaszték is inkább pasztelles. Illetve mostanában találtam rá a vegafestékre (tejfehérje helyett növényi fehérjéből készül), de ezt is csak 5 kg-os kiszerelésben adják: http://www.naturillo.hu/vega_falfestek
      Ha van otthon minden hozzávalód, akkor próbáld ki a házit valami apróságon, hogy tetszik-e, vagy sem. Én a gyárit azért szeretem jobban, mert ha festés közben elfogy a festék, akkor a háziból nehéz ismét egy ugyanolyan színt kikeverni. Illetve, ha túl sok pigmentet teszek hozzá, akkor úgy vettem észre, hogy kevésbé szeret lepattogzani, amit én viszont nagyon szeretek :)
      Adél

Vélemény, hozzászólás?

