Egy kis zöld-ség

milk paint

A új műhelyben bár falat még nem, de bútort már festettem. Ez az éjjeli szekrény egy IKEA-s darab. “Előtte” fotót nem készítettem róla, de biztos tudjátok, hogy melyikről van szó. A tulajdonosa kérése az volt, hogy zöld színe legyen, de azért látszódjon a festék alatti fa színe is.

renovatura-2

Meg kell mondjam, eléggé kifogott rajtam ez a darab. Először úgy gondoltam, hogy könnyű dolgom lesz, mivel kezelt felületről van szó, így csak lepattogzik a festék és kész is. Persze kiderült, hogy nem adja oly könnyedén magát, mint ahogy azt képzeltem.

renovatura-5

A legelső réteg után a szekrény ilyen foltos lett, ami még nem keltett bennem pánikrohamot, viszont a második réteggel nem sikerült befedni rendesen, úgyhogy végül 3 rétegben festettem. renovatura-4

Mellesleg meg kell jegyezzem, hogy ez a festék nagyon jó tanítómester, ha az ember a ragaszkodásaitól meg szeretne szabadulni, mert eddig még sosem az történt, amit előre elgondoltam. Mindig közbejön valamilyen galiba, ezért most is számítottam rá, és tudtam, hogy minden jó, ha vége jó. Csak elég kitartónak kell lenni.

renovatura-6

A lábairól olyan szépen lepergett a festék, hogy élmény volt nézni.

renovatura - milk paint

Az éjjeli szekrény mellett lefestettem még 3 polcot is, illetve egy asztallap is átváltozott. Ez utóbbit lecsiszoltam és tölgy színűre pácoltam. Ezekről nem készítettem fotókat nagyban, csak néhány közelebbit a festékről.

renovatura-7renovatura8

Nekem tetszik a végeredmény és a tulajdonosa is örült neki, ami külön öröm nekem is.

Sok mindent tanultam ebből a munkából, amiből két fontos tanulságot vontam le:

Első: a tejfesték és az IKEA bútorok nem kedvelik egymást, úgyhogy közvetítőt kell használjak, ami valószínűleg a sellak lesz.

Második, és ez elég izgalmas lesz számomra: A pigment arányt ki fogom mérni pontosan, mert ha elfogy a bekevert festék, akkor elég nehéz újból ugyanazt az árnyalatot kihozni. Fogok készíteni egy klassz színskálát és ha valaki bútorátalakítást kér, akkor ezek közül lehet majd válogatni. Szuper lesz! Az első színt ki is találtam már, ami egy türkizes árnyalat!


Vélemény, hozzászólás?

