Naptárból feliratot

Aki követ a facebook-on, biztosan észrevette, hogy mostanában a betűk megszállottja vagyok. A legújabb szerzeményemmel, egy lombfűrésszel fabetűket és feliratokat gyártok. Erről nemsokára részletesebben is beszámolok, de most egy másfajta feliratot fogok bemutatni. Konkrétan egy naptárlapból készítettem feliratos képet.

Már egy ideje tervezem megmutatni nektek, és most végre sikerült is rendesen lefényképeznem.

hello-world

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem van néhány tavalyról megmaradt naptáram. Mindig sajnálom kidobni őket és most megtaláltam a módját, hogyan tartsak meg belőlük legalább egyet. Erről a technikáról néhány éve olvastam egy cikket, ahol egy nagymamától örökölt festmény, – ami nem igazán illett a lakásba, de mégis meg akarták tartani – így alakult át modern képpé. Szerintem hatalmas ötlet, és most épp kapóra jött az elfekvőben lévő tavalyi naptár.

hello-world-2

A felirat elkészítéséhez a legelső, elengedhetetlen lépés, hogy kinyomtatjuk a megtervezett mintát. Fontos, hogy egyszerű legyen, hogy könnyen ki lehessen metszeni a fóliából. A mintámat egy A4-es papírra nyomtattam, majd ráhelyeztem az öntapadós fóliára, ami épp otthon volt elfekvőben. (Azt hiszem, hogy ilyen fajtát vettem még régebben egy festékboltban, ahol lehetett méretre vágva kapni.) A biztonság kedvéért rögzítettem a papírt a fólián, nehogy elmozduljon, majd szikével óvatosan kivágtam a betűket. Persze ha valakinek nincs kedve bíbelődni a betűkkel, akkor használhat előre legyártott betűket is.hello-1

A kivágott matricákat óvatosan ráragasztottam a képnek arra a részére, ahol tetszettek a színek. Vigyáztam arra, hogy inkább csak a szélét nyomkodjam le a betűknek, hogy ne tapadjanak annyira a naptár papírlapjához, amikor a festés után leszedem őket. Ezután körbefestettem fehér festékkel. Vigyáztam, hogy ne folyjon be a festék a kivágott fólia alá és amikor kész voltam a mázolással, rögtön le is szedtem a matricákat a papírról.

Miután megszáradt nagyjából a festék, rátettem néhány nehezebb könyvet, hogy kisimuljon a lap, mert eléggé behullámosodott. Egész jó kisimult a végére. Persze maradtak még benne kisebb hullámok, de egyáltalán nem zavaró.

hello

A tökéletes összképhez viszont valami még hiányzott, így egy szintén elfekvőben lévő képkeretet lefestettem sötétkékre, és visszacsiszoltam durva csiszolópapírral, hogy autentikusabb legyen és a hátuljára ragasztottam a képet.

Kész is. Egyszerű és nagyszerű!

hello-world-1

 

Ha valakinek megtetszett a felirat, akkor innen le tudja tölteni a sablont, amit használtam.

Nemsokára megmutatom a fabetűket és feliratokat is, amiket eddig készítettem és természetesen lehet rendelni is kívánság szerint.


One thought on “Naptárból feliratot

Vélemény, hozzászólás?

