Virágtartó állvány készítése házilag

Tervezem, hogy gyakrabban fogok feltenni DIY bejegyzést a blogra. Csak olyan dologról írok majd, amit én készítek el. Igyekszem majd olyasmiket mutatni, amihez nem kell valami extra szerszám, ami hatalmas befektetéssel járna, bár ezt nem ígérem biztosra, mert ki kell használnom a fantasztikusan szuper szerszámaim adta lehetőségeket. Ilyen például a legújabb…a lapostipli marógép. No de erről inkább legközelebb.

Mutattam már bútorgomb,illetve képkeret készítést és azt is, hogy hogyan lesz naptárból feliratos kép, most pedig egy virágtartó állvány készült. Mivel ez volt az első ilyen próbálkozásom még lehet rajta tökéletesíteni, pontosítani, így a végén kitérek az elkészítéssel kapcsolatos tapasztalataimra is.

Ezeket szükséges hozzá beszerezni:

  • farönk szelet, kb. 7-10 cm vastag
  • 15 mm átmérőjű vízvezeték rézcső (2 m-t vettem, mert méterenként árulják, ami 4 lábhoz is elegendő)
  • rézcső vég (nem tudom a hivatalos nevét); ezek szolgálnak majd talpként
  • szilikonos ragasztó, vagy bármilyen erős ragasztó
  • csiszolópapír
  • fúrógép

 

parts

 

A farönk szeletet ingyen szereztem be. Van nekem egy szuper féltesóm, aki ügyesen levágott egy 10 cm-es szeletet egy erdőből összegyűjtött farönkből. Idén már nem fog hiányozni a fűtéshez úgysem. :)  Ha valakinek nincs elfekvőben farönk, akkor az erdészeteknél meg lehet kérni valakit, hogy vágjon egy darabot.  Sőt, van, hogy otthagynak nagyobb darabokat az erdőben favágás után. Külföldön már árulnak fát szép szabályos szeletben a kertészetekben is, de ez nálunk még nem szokás.

A fát én géppel csiszoltam, de kézzel is lehet, mert nem kell, hogy babapopsi simaságú legyen. Épp az a jó benne, hogy nem teljesen sima.

A lábak illesztéséhez három lyukat kell a fába fúrni kb 3-4 cm mélyen. Mivel a fúrószáram kisebb átmérőjű volt, ezért ügyesben megoldottam. Három lyukat fúrtam közvetlenül egymás mellett és mindenféle egyéb kaparó szerszámmal kivájtam. (Bár be kell valljam ehhez volt egy nálam türelmesebb segítségem. Ezért látjátok a fenti képen, hogy az egyik furat bénább, mint a másik kettő. Na a béna az enyém…) Megfelelő átmérőjű fúrószárral pedig gyerekjáték az egész.

A rézcsövet érdemes a boltban méretre vágatni, mert ott van hozzá célszerszám, így a továbbiakban ezzel nincs gondunk. Az én virágtartóm lábai 55 cm magasak, de szerintem elég az 50 cm, így 2 m-ből még négy láb is kijön.

Miután kifúrtuk a fában a mélyedéseket, a furatokba belenyomjuk a ragasztót, beleillesztjük a részcsöveket, lábra állítjuk és várjuk míg megszilárdul a ragasztó. Kész is! Tegyük rá a kedvenc virágunkat és csodáljuk meg a legújabb alkotásunkat!

vt

Végül pedig néhány tapasztalat:

A végeket, – ami talpként szolgál – csak egyszerűen hozzáillesztettem a csövekhez. Ha valaki biztosra akar menni, akkor tehet az illesztéshez egy kevés ragasztót.

Fontos, hogy pontosan mérjük ki a lábak közti egyenlő távolságokat és mielőtt a rézlábakat a fába ragasztjuk, nézzük meg, hogy a felszíne egyenes legyen. Nekem egy kicsit csálé lett, ezért ha újból kéne összeraknom, akkor jobban figyelnék a dőlésszögekre és távolságokra.

Érdemes jó sok ragasztót belenyomni a furatokba, hogy a rézcsövet minél jobban megfogja. Ha valaki egy stabilabb tartót szeretne, akkor inkább tegyen négy lábat. Az már a nagyobb súlyt is kibírja.

 

vtt

Természetesen virágon kívül mást is tarthatunk rajta.

 


Vélemény, hozzászólás?

