DIY – virágláda készítés

 

IMG_47851Nagy örömömre végre beköszöntött a tavasz! Süt a nap, csiripelnek a madarak, virágzik a kőris…én pedig elvetek néhány fűszer- és virágmagot. Idén kifejezetten erre célra készítettem egy vetőmagládát, amit 100%-ban újrahasznosított anyagokból eszkábáltam össze. A deszkákat lomtalanításkor szereztem, a szegek pedig egy másik bútordarabot tartottak össze még fénykorukban.

vetőmagláda

Ezeket az anyagokat és eszközöket használtam fel a láda elkészítéséhez:

  • 3 db deszka (az enyém kb. 80 cm hosszú, 25 cm széles és 1,5 cm vastag)
  • kb. 30 db szeg (olyan aminek nincs feje, talán bognár szegnek hívják)
  • vonalzó
  • ceruza
  • kalapács
  • fűrész
  • csiszolópapír

A kiválasztott deszkákat kicsit megcsiszoltam, hogy a simább legyen a felület, de azért figyeltem arra hogy a vagány feliratok ne tűnjenek el róla.

deszka

A 3 deszka közül az egyik szolgál a láda aljaként, a másik kettőt pedig középen félbevágtam fűrésszel. A feliratok alapján biztos valami szállítóláda darabjai voltak. Ki tudja, lehet, hogy bejárták az egész világot. Bár ez manapság már nem is olyan nagy dolog a kínai áruk tömkelegével.

Na de visszatérve az eredeti témához, ebből lett a két külső oldal, a másikból pedig, – amit külön nem kaptam lencsevégre – a keresztirányú darabok kerültek ki.

deszka

Az oldalakat az aljához az újra felhasznált szegekkel rögzítettem. Az első próbálkozáskor, amikor a szegekkel össze akartam illeszteni az oldalakat az aljával, folyton elmozdult, vagy eldőlt. Ezt a problémát úgy oldottam meg, hogy első lépésben csak az aljának szánt deszkába  kalapáltam bele a szeget úgy, hogy épp csak átütöttem rajta. Így aztán az oldalakhoz könnyedén hozzá tudtam illeszteni az alsó deszkát, mert megkapaszkodott bennük. Ezután anélkül, hogy elmozdult volna, simán bele tudtam kalapálni a szegeket. A könnyebb érthetőség érdekében itt egy fotó, hogy mire is gondolok. szegItt talán látszik, hogy csak kicsit kandikál ki a szeg vége a fából. A deszka szélétől kb fél cm-re kalapáltam bele a szegeket egymástól kb. 30 cm-re. Ezután illesztettem hozzá az oldaldeszkákat.

Itt már az egyik oldal kész és a túlvégén pedig látszódnak a szegek. Oda jön majd a másik oldalsó deszka. (Ja és látjátok milyen szépen besüt a nap a műhelybe? Már alig vártam!)

a vetomaglada

 

A közepébe és a végébe méretre vágtam a darabokat, amiket szintén szegekkel rögzítettem oldalról egy-egy darabbal.

ládakészítés

A láda két végébe 2-2 szeget ütöttem be oldalról és alulról is, hogy jól tartson.

vetőmagláda

Természetesen a közepéből kihagyhatók a deszkadarabok, attól függően, hogy milyen célt fog szolgálni. Én más-más magvakat szeretnék vetni bele, ezért választottam ezt a megoldást.

vetőmagláda

 

Mielőtt megtöltöttem földdel, papírt helyeztem külön mindegyik részbe, hogy megtartsa a vizet. Mondanom sem kell, hogy még a papír is újrahasznosított, így az irodai selejtpapír sem veszett kárba. Érdemes olyan papírt felhasználni, amit minél kevesebb tinta van.plant together

A Planttogether közösségen keresztül szereztem be néhány fűszermagot, bazsalikomot és citromfüvet. Nekem nagyon szimpatikus kezdeményezés. Bárkinek lehet friss fűszere otthon. A pasta a la pomodoro, azaz a paradicsomos spagetti íze is teljesen más a friss bazsalikommal. Mmmmár alig várom, hogy kihajtsanak a magvak.

A bazsalikomon kívül elvetettem még virágmagvakat is. Az egyiket csak szürke szívóskának hívjuk, mert fogalmam sincs, hogy mi a becsületes neve. A másik pedig japán indigó, amit már tavaly is ültettem, de sajnos télen elfagytak, így most újrapróbálkozom. Most már csak várni kell, hogy a napsütés megtegye a hatását.

Talán észrevettétek a fotókon, hogy majdnem kész az új műhelyasztalom. A tetejét kipótoltam  a többi részét pedig átfestettem. Nemsokára megmutatom, hogy milyen lett.

 


Vélemény, hozzászólás?

