Egy éjjeliszekrény átalakulása

Itt az ideje, hogy hivatalosan is bemutassam a kék éjjeliszekrényt, amit az Antik Placc vásárra vittem ki, ahol rögtön el is kelt. A fotókat már előtte elkészítettem, de még csak most jutottam el odáig, hogy megírjam a bejegyzést róla. Ezúttal főleg a képek beszélnek majd (remélem) magukért.

Így nézett ki, mikor rátaláltam. Ütött-kopott volt és hiányzott a teteje is.

éjjeli-szekrény-előtte_nightstand-before

Két réteg festék, csiszolás és viaszolás után pedig ez lett belőle:

renovatura

Már csiszolás előtt látszódott, hogy rendesen lepattogzik majd a festék. Úgyhogy hagytam, hogy tegye a dolgát.

tejfesték_milk paint

A felső részét világosabb színre festettem. Itt több helyen is szépen lejött a festék.

tejfesték_milk paint

Néhány részletfotó közelről:

cupboard knob by abodent

 

milk paint_tejfesték

Az eredeti bútorgombot lecseréltem egy színben hozzáillőre, amit innen rendeltem még régebben.cupboard knob by abodent

Annak ellenére, hogy eredetileg egy sima, modernebb felületet szerettem volna létrehozni, végül a tejfesték kiszámíthatatlansága miatt másfajta megjelenése lett. Mégis ez a vintage stílus előhozta az egyéniségét.

1

A pontot az i-re pedig az üveglap tette fel. Eleinte gondolkoztam azon is, hogy egy falapot teszek rá, de végül mégis úgy alakult, hogy egy 5 mm vastag üveg került a tetejére. Az üveghez úgy jutottam hozzá, hogy “véletlenül” (tényleg nem előre megtervezett cselekménysorozatról van szó) ott fordultam be az úton, ahol épp lomtalanítás volt. Épp a műhelybe tartottam, csak másik irányból, mint szoktam, így az utolsó percben elvétettem a balkanyart, ezért tovább kellett hajtanom és egy kis idő után természetesen egy lomtalanítás közepén találtam magam. Hol máshol? Néhány perc gondolkodás után úgy döntöttem, hogy megállok, – ha már errefelé hozott a sors – és körülnézek üveglap ügyben. Kb. 150 m sétálás után ott is volt a tökéletes darab. Mint egy romantikus mozifilmben, amikor két szerelmes egymásra talál. Szerelem első látásra…köztem és egy üveglap közt. Ezután már csak méretre kellett vágatni. Kicsit izgultam, hogy jól adtam-e meg a méreteket, de ilyen kegyes történések után már gondoltam, hogy minden rendben lesz. És teljesen passzentos  is lett.

Szóval ilyen apró szösszenetekből áll össze egy bútor átalakulásának története. Minden jó, ha vége jó és remélem új tulajdonosa is örömét leli majd benne.

renovatura


3 thoughts on “Egy éjjeliszekrény átalakulása

  1. De jó, pont egy hasonló színű, stílusú, kép alapján anyagában, felületkezelésében is hasonló, örökölt szekrénykén lamentálok egy ideje. Na, összeszedem a bátorságom!
    Köszi a bejegyzést!

Vélemény, hozzászólás?

