Egy szék, két stílus és beszámoló az Antik Placcról

Egy kicsit el vagyok maradva az Antik Placcos beszámolóval, bár a facebookon már megosztottam néhány fotót róla, de a felkészülési folyamatról még nem írtam.  Pedig az volt a legnagyobb falat. Rájöttem, hogy amikor ilyen nagyobb lélegzetvételű eseményekre készül az ember, akkor képes a legtöbb munkát befejezni. Ennek persze van pozitív és negatív oldala is. Pl az, hogy még az utolsó nap fáradságos munkával egy székről kaparja a festéket, vagy éjszaka hirtelen eszébe jut, hogy még mit felejtett el bepakolni az amúgy is rengeteg cucc közé és már egyébként sem fér több.

Egy szó, mint száz, rengeteg dolgot sikerült véghezvinnem, azok közül, amiket elhatároztam. Az éjjeli szekrényről már írtam, illetve ott van még a szék, ami már egyszer kész volt, de mivel eddig nem kelt el, ezért – illetve azért mert egy kicsit meg is vagyok őrülve – leszedtem róla a festéket, amit hatalmas erőfeszítések árán előtte felvittem rá.  Így nézett ki, amikor először “kész” volt:

renovatura_chair

Eredetileg azért festettem le, mert a fa színe sötét vöröses volt, ami nem tetszett. Egyébként ez a szék taníttatta meg vele, hogy milyen is az, amikor átüt a világos festéken a fában lévő színanyag. Ezért még alapozót is kentem rá. Erről bővebben itt olvashattok.

A vásár előtt elmentem érte az üzletbe, – ahol eddig vígan élte életét –  és mint egy rég nem látott ismerősre, most új, nyitott szemmel tekintettem. Hirtelen elhatározásból – ami később fáradságos munka lett, de akkor már nem volt visszaút – elkezdtem lekaparni a festéket róla. Nem akartam, hogy a vörös színű fa domináljon, így hagytam, hogy a fehér festék néhány helyen kikandikáljon. A kárpitot is kicseréltem, mert időközben az Ecserin sikerült egy nagyon klassz csíkos lenvászon anyagot beszereznem, amit már régóta szerettem volna. Így az eddigi modernebb stílusú székből egy vintage hangulatú bútordarab lett.

Ti megmondanátok, hogy a két (azaz egy) szék ugyanaz?

linen-chair-by-renovatura

Annyira tetszik ez a lenvászonos megoldás, hogy valószínűleg megtartom magamnak. Ha valakinek szintén bejön ez a fajta kárpit, akkor ne aggódjon – nem mintha ez aggodalomra adna okot bárkinek – mert van még legalább 6 méternyi ilyen anyagom és nem félek használni!

linen-chair-by-renovatura

A széket persze kivittem a Placcra, de ha már úgysem kelt el, akkor ezt egy égi jelnek veszem és megtartom magamnak.

Ezen kívül persze mással is készültem még. Szerintem a fél műhelyt magammal vittem. Bennetek is felmerült már, hogy csak akkor jön rá az ember, hogy mennyi cucca van, amikor költözik? Na ez is ilyen érzés volt. Amikor a végén kipakoltam az asztalra, már nem is tűnt olyan soknak, de amikor cipelni kellett, annál inkább. Ezt mindet vittem magammal.

Placc-6

A pillangós szék és az éjjeli szekrény is gazdára lelt az Antik Placcon.

Placc-7

A bemutatóra készültem gyári festékkel és vittem magammal túrót, kazeint, szalakálit és még oltott meszet is. Plusz készültem kezelt és nem kezelt deszkadarabokkal is. Előre is elkészítettem egy olyan felületet, ahonnan már lepattogzott a festék. Szóval volt minden, amit csak el tudtok képzelni.

A tejfesték bemutatón pedig ezeket a felületeket sikerült alkotni. A műhelyben még egy kicsit igazítottam rajtuk és viasszal kezeltem őket, így kiállítási darabok lesznek.

Milk-paint---tejfestek

Ezúton is köszönöm, hogy olyan sokan eljöttetek a vásárba. Volt, aki csak azért látogatott el, hogy testközelből megnézze a festést, aminek nagyon örültem. A “szakmabeliekkel” történő eszmecsere pedig külön klassz dolog volt. Remélem még fogunk találkozni máskor is.

Placc-1

A kifejlesztett színekről,  – amiket a képen is láthattok legalul – és a legújabb fabetűkről pedig egy külön bejegyzésben fogok megemlékezni, mert megérdemlik.

 

 


Vélemény, hozzászólás?

