Szék átalakítás tejfestékkel lépésről-lépésre

Elkészült egy újabb szék, amit most kivételesen nem felejtettem el (majdnem) minden lépésnél lefényképezni, úgyhogy ez amolyan bemutató darab lesz. Nekem is tanulságos volt a festés, mert eléggé lepattogzott először a festék, de szerencsére korábbi tapasztalataim miatt nem estem pánikba egyik fázisnál sem. Gondoltam megosztom veletek, hogy ilyen esetben én mihez kezdek. Ezzel a módszerrel még a tejfesték viselkedését is kordában tarthatjuk, ha épp ezt szeretnénk. Na de nem szaladok rögtön a közepébe, mindent csak sorjában. Ez a szék is egy árván maradt darabként kezdte pályafutását nálam. Egy barátnőm találta lomtalanításkor és eszébe jutottam… Ezért jó, ha az embernek vannak figyelmes barátai. Mindig szólnak, hol van épp lomtalanítás, segítenek a szállításban, meg még be is szereznek egy-egy bútordarabot. Kell ennél több?

No, de vissza a székhez. Ilyen állapotban került hozzám.szék előtte - chair beforeAz ülése – ami szerencsére kivehető – szakadt volt, amit nem tudtam volna megjavítani. Talán nem is lehet, ezért inkább úgy döntöttem, hogy kárpitozni fogom. Először le kellett vágni minden oldaláról ezt a sodort és kötözött részt. Sajnos nem tudom, hogy miből van, de ha valaki tudja, akkor írja meg mindenképp.

3

Miután teljesen lecsupaszítottam az ülőrészt lekezeltem lenolajjal és félretettem, hadd száradjon.

4

A szék vázát csak egy laza csiszolásnak vetettem alá. Azt is mondhatnám, hogy egy gondolatnyinak, amiről később kiderült, hogy túl gondolatnyi volt, mert egyes részeken úgy lepattogzott a festék, hogy azt már túlzásnak tartottam.

2

Az első réteg festék után mindig ilyen randa a felület, de senki ne essen pánikba, mert lesz ez még így se.

5

Itt sajnos elkövettem azt a hibát, hogy türelmetlen voltam és kitettem a napra száradni. Általában csak a második rétegnél kezd el lepattogzani a festék, de ez esetben a napsütés megtette a hatását. Ha valaki pont erre vágyik, akkor ajánlom, hogy a legnagyobb hőségben a napon szárítsa a tejfestékkel lekent bútorát, mert így még hajszárítózni sem kell.  Emiatt már az első rétegnél lecsiszoltam az elvált festéket.

7

Egész jól nézett ki, de nem fedett eléggé, így kellett rátennem még egy réteget. Ezután ismét száműztem a napra, mert természetesen a hibájából csak úgy tanul az ember, ha azt még egyszer elköveti…és azt hiszem nem ez volt az utolsó. Erre a fele királyságomat fel merem tenni!

Szóval kiraktam a napra, és most még jobban lepergett a festék, ami valakinek bejön, de nekem mégis túlzás volt. Egy darabig így maradt, mert volt más dolgom is mellette. Gondoltam hagyom leülepedni a dolgot és később eldöntöm mi legyen belőle.8Miután visszatértem a székhez, úgy döntöttem, hogy túl fehér, meg aztán nem vagyok az a fehérre festős típus, így kapott egy kis színt. És most  jön a csavar. Vagy kanyarnak is mondhatnám. Vissza az alapokhoz. Lefestettem egy réteg vizes bázisú lakkal. Háh! Hogy miért? Egyrészt azért, hogy megfogja a fehér festéket, ami nem tűnt túl biztosnak, másrészt pedig azért, hogy a választott szürkés-kék szín ne fedje teljesen be a fehéret és könnyebb legyen leszedni a csiszolás során. Erre persze van más módszer is. Ilyen pl. a viasz, vagy a vazelin, de én a lakkozásos megoldást egyszerűbbnek tartom.

10

A fenti képről sajnos nem tűnik ki a szék textúrázottsága, hogy ilyen szép magyarosan fejezzem ki magam, ezért készítettem néhány közelit is, hogy azért lássátok miről beszélek.

milk paint- tejfesték

A elváló részeket nem spaklival, hanem egy durvább csiszolópapírral szoktam leszedni, így nekem természetesebbnek hat.

milk paint - tejfesték

A végén pedig átkentem átlátszó viasszal, majd egy leheletnyi sötét viasszal, de arról sajnos nem készítettem közeli fotót. Igazából nem sok különbség van és lehetséges, hogy csak én veszem észre, hogy van rajta, mert olyan vékonyan vittem fel.

milk paint  - tejfesték

Miután kész voltam a szék vázával, jöhetett az ülő része. A keretre ráerősítettem néhány hevedert, majd egy 3 cm vastag szivacsot és arra egy flízvattát tettem.

heveder

A kárpitozáshoz a kedvenc lenvászon anyagomat választottam, ami elég vastag, ezért főleg a sarkoknál jól meggyűlt vele a bajom. 14

Néhány kapcsot vissza is kellett szedjek, hogy ne legyen ráncos az anyag. Azt hiszem a kárpitos vizsgán nem kapnék ezért csillagos ötöst, de a célnak teljesen megfelel. Talán nem vizslatják majd árgus szemek a kapcsok egyenletes elhelyezkedését :)

16

Végül pedig simán bepasszintottam a helyére.

antique linen upholstery - lenvászon kárpit

 

antique linen upholstery - lenvászon kárpit

tejfestékkel festett kárpitozott szék

Közben elkészültem a betűkből álló feliratommal is, ami egész nagy lett. Még a széknél is nagyobb.19A felirat falra akasztható és a betűk kb. így néznek ki közelről.D

 

Mentés


3 thoughts on “Szék átalakítás tejfestékkel lépésről-lépésre

  1. Hát ez gyönyörű lett, gratulálok!
    Hol vetted a lenvásznat? Nem is láttam még ilyen csíkosat.
    Eszter

    1. Köszi :)
      A lenvásznat az Ecseri piacon vettem. Van egy kis zárt üzlet, ami tele van régi textilekkel, terítőkkel és lehet alkudni is. Ebből a csíkosból egy tekercs volt akkor, úgyhogy el is hoztam az egészet, mert már régóta szerettem volna ilyet.

Vélemény, hozzászólás?

