Átalakulás koromfeketével

Mostanában kissé elmaradtam a beszámolókkal, pedig nem lustálkodtam nyáron sem bútorátalakítás terén. Igaz most jöttem vissza a megérdemelt nyaralásból, így frissen és kipihenten írom ezt a bejegyzést.

Aki követ a facebookon, már biztos látta az “előtte” képet a nyári felhozatalból, az “utána” képeket pedig majd szép sorjában osztom meg a blogon veletek.

IMG_9169

Az első, pontosabban az első kettő bútordarab szerintem az eddigi legnagyobb munkám. Két leharcolt éjjeli szekrényt kellett egy modern, stílusos lakás fekete ékességévé varázsolni. Nem csak festés, de asztalos munkák is bőven kijutottak belőle.before_elotteA furnér több helyen is levált, a lábakat egytől egyig javítani, vagy pótolni kellett és a tető mindkét szekrényen mozgott, szóval sok-sok ragasztással, pótlással és fatapaszolással kezdtem a munkát.

before_elotte-1

Bár voltak számomra új kihívások, az asztalos munkákat nagyon élveztem valami megmagyarázhatatlan ok folytán. A festés pedig már csak hab volt a tortán. Ezúttal az Azúr Bagoly jóvoltából már nálunk is kapható Old Fashioned Milk Paint koromfekete színét használtam. Aki követi a blogot, biztosan észrevette, hogy inkább világosabb színeket használok a bútorátalakítások során, ezért magamtól nem választottam volna feketét, de a kérés az volt, hogy matt fekete színt kapjanak az éjjeli szekrények. Persze akkor még nem tudtam, hogy jobb választás nem is lehetett volna.

teteje

A gyári tejfestékkel egyébként nagyon könnyű dolgozni, csak bekeveri az ember kb 1:1 arányban a port a vízzel, vár egy kicsit, hogy jól feloldódjon és már festhet is.

milk-paint-pitch-blackA világosabb színeket lehet, hogy kettőnél több rétegben kell felkenni, viszont ez a sötét szín már az első réteg után nagyon jól fedett. Az első réteghez tapadásfokozót használtam, amit a bekevert festékhez öntöttem hozzá, így a mennyisége is megduplázódott, ezért csak nagyon minimális adagot kellet kimérnem a festékporból. Azt hiszem, hogy ami a képen látszik, az egy éjjeli szekrényre volt elég fiókostól, ajtóstól. (Egyébként általában tejfölös poharat használok a bekeveréshez, mert ha megmarad, akkor csak ráteszem a fedelét és be a hűtőbe. Egy hétig simán kibírja.)

IMG_9222

Kapott még egy második réteg festéket csak úgy simán tapadásfokozó nélkül, majd következett simára csiszolás és viaszolás. A i-re a pontot pedig a bútorgombok tették fel. A végeredmény szerintem mesés lett. Az “utána” képek már a szekrények mostani otthonában készültek egy rendkívül ízlésesen berendezett lakásban.

fekete-éjjeli-szekrény-átalakulása

fekete-éjjeli-szekrény-átalakulás

A bútorgombok saját eszkábálásúak, aminek módját én találtam ki, de a mintát az Anthropologie-ról koppintottam. Egyrészt túl nagy volt az eredeti fogantyú, másrészt pedig már nem lehetett kapni pont 4 darabot és mivel mindenkinek ez tetszett a legjobban, gondoltam, hogy bevállalom az elkészítését.

bútorgomb-furniture-knob

Szerintem nagyon megérte, mert a színe illik a lakás többi berendezéséhez és a fekete bútordarabot is feldobja.

Egyébként ebben a lakásban néhány más bútorhoz is hozzáadtam a kézjegyemet. Két retro szék és egy ikeás kanapé fa részei is koromfekete színt kaptak. A retro székek sárga kárpitja vidámságot visz a nappaliba. Sajnos a kárpitot nem én készítettem, hanem egy profi szakember. Azért sajnos, mert én is nagyon szeretnék ilyen szép munkát végezni.

A lakás igazán ízlésesen lett kialakítva és berendezve, és nagyon örülök, hogy ennek a munkának részese lehettem. Készítettem néhány részletfotót a hangulatról.

IMG_9449

IMG_9445

IMG_9443

IMG_9437

IMG_9454

IMG_9442

Nektek hogy tetszik?

 


2 thoughts on “Átalakulás koromfeketével

Vélemény, hozzászólás?

