Az uszadékfa árnyalatai

Akár azt a címet is adhattam volna, hogy az uszadékfa 50 árnyalata, de ez elég elcsépelt lett volna, nem?

Az Old Fashioned Milk Paint uszadékfa színe régóta az egyik kedvencem. Az egyik általam nagyon kedvelt bútorátalakító, Barb Blair készített sok ilyen színű bútort, illetve azóta már máshol is láttam ilyenre festett komódokat és asztalokat. Az árnyalatok pedig mindig különbözőek. Függ a bútor színétől, hogy világos, vagy sötétebb, attól, hogy hány rétegben és milyen sűrűre kikevert festékkel festjük. És persze meghatározzák az árnyalatot az adott fényviszonyok is.

Íme néhány példa arra, hogy ez a szín lehet elegáns, rusztikus, vagy épp modern is. Többféle árnyalat, ugyanaz a szín.

Driftwood knackstudios
Világos árnyalat Barb Blair (Knack) tolmácsolásában
Ferpie and Fray driftwood
Ferpie & Fray
dark-driftwood-dresser
Sötét szürke a The Weathered Door-tól

Mivel ez az egyik kedvenc színem, már elég régóta terveztem, hogy ezzel festek le valamit…csak találjam meg a megfelelő darabot. Hát nem mind így vagyunk ezzel? Úgyhogy amikor szert tettem erre a két éjjeli szekrényre akkor tudtam, amit ők még nem. Átalakulnak uszadékfává. Persze víz és sodrás nélkül…ecsettel. Azért pont rájuk esett a választásom, mert a szürkés-barna szín remekül kiemeli a bútorok sötétebb árnyalatát.

éjjeli-szekrény-előtte

Két vékony réteg festéket kaptak, annyira vékonyat, hogy a festéket az ajánlott 1:1 aránynál még hígabbra kevertem, mert szeretem, ha nem fed teljesen. A viaszolás pedig még jobban előhozza a bútor sötét színét a festék alatt. Így kicsit olyan, mintha antikolva lenne, és még a sötét viasszal sem kell bajlódni a végén. Két lépés egyben!

driftwood-nightstands

A festék tökéletesen lepergett, csak úgy, ahogy szerettem volna.

driftwood-OFMP

A világosabb árnyalatot úgy hoztam össze, hogy az uszadékfát kevertem kagylófehérrel, ami egy szürkés-fehér szín. Már nem emlékszem, hogy milyen arányban hoztam össze, mert próbálkoztam többfélével is. Talán 3:1 arányban a kagylófehér javára, de hogy őszinte legyek a mérés nem igazán az erősségem. Van egy mérőeszközöm az ilyen esetekre, de valahogy mindig odáig fajul a dolog, hogy na még ebből egy kicsit, meg abból is egy cseppet és a végén már a nevemre sem emlékszem, nemhogy a színarányokra. Mindig van hova fejlődni ugyebár.

driftwood-nightstand

A bútorok belsejét nem szoktam lekenni, mert egyrészt rémálom azokat belső sarkokat szépen lefesteni, mindenféle kitekert pózokat felvenni festés közben, másrészt pedig szeretem meghagyni a bútorok egy részét a maguk természetességében. Ha kívülről nem látszik, még akkor is. Viszont ezúttal volt egy makacs vízfolt a fán, ami miatt úgy döntöttem, hogy a kis vízfoltot egy nagyobb festékpaca fogja elfedni.

driftwood-nightstand

És csak, hogy megmutassam, hogy ha kevés is, de van különbség a műhely és a kinti fényviszonyok közt. Itt egy kép összehasonlításképp amit Kapolcson, a Művészetek Völgyében fotóztam.

driftwood-milkpaint--uszadekfa-tejfestek

Ti festenétek ezzel a színnel valamit?

A két éjjeli szekrény egyébként még megvásárolható nálam. Ha érdekel, írj a renovaturamuhely@gmail.com e-mail címre.


Vélemény, hozzászólás?

