Szögletes, kerek, gömbölyű vagy lapos…

Néha úgy vagyok az átalakítási ötletekkel, mint Gombóc Artúr a temérdek csokoládéval. (Persze a csokoládék terén is hasonló érzéseim vannak, ezt nem tagadhatom.)

Még nyár elején találtam ezt a komódot. Pont ideális fajtából való, főleg bútorfestéshez. Mivel egyenes vonalak jellemzik, ezért bármi, tényleg AKÁRMI lehet belőle. Alakítható stencillel, vagy bármi más szabad kézzel festett mintával; lehet papírral, vagy tapétával díszíteni, vagy a “hagyományos” bútorfestést is választhatjuk egy, vagy több színben, antikolva, vagy egyszerűen modernre pingálva. A lehetőségek határtalanok. before Amikor először megláttam ezt a darabot, mindenféle ötlet cikázott a fejemben. Van néhány régóta édesgetett tervem, ami kizárólag a fejemben, lelki szemeim előtt látható, mindenki más számára láthatatlan. Csak egy ilyen darabra várnak, hogy megvalósuljanak. Minden gondolatban születik ugyebár. Ezúttal az egyik tervem megvalósulni látszott, de aztán egy hajtűkanyarral teljesen más irányt vettek az események. Már magam sem tudom, hogy miért…pedig már le is festettem az oldalát. Aztán mégis meggondoltam magam.

Az úgy történt, hogy először feketére terveztem, és az előző festéskor megmaradt festékkel – hirtelen felindulásból, – lekentem az oldalát. Ekkor még mással foglalkoztam, ezért egy darabig így maradt. Valójában a fenti kép is már úgy készült, hogy a komód oldala feketére van festve (mivel azelőtt elfelejtettem lefotózni természetesen). Persze a beállításnak köszönhetően szemernyi sem látszik belőle. Ennyit a műhelytitkokról…

Amikor végre hozzáláttam, valami azt sugallta, hogy mégis a világos szín irányába induljak el. Fogalmam sincs, hogy mi volt az a valami, de kivételesen hallgattam rá, így a polcról levettem a Miss Mustard Seed tejfesték Grain sack színét, –  amit már egy ideje dédelgetek – és hozzáláttam. Ez lett belőle. Egy  tengerparti hangulatú, visszafogott darab, a maga természetességében. Bár nem látszik, de azért ahhoz, hogy ezt a hatást elérjem, meggyűlt vele a bajom. A festék nem akart leperegni, de rajtam mégsem fogott ki. Maga a technika nem egy ördöngösség, az Otthonkommandó könyvbe készült bútoron is ezt alkalmaztuk, úgyhogy előre nem árulom el, majd a könyvből kiderül.

 

Chest of drawers painted in grain sack MMS milk paint by Renovatura

 

Chest of drawers painted in grain sack MMS milk paint by Renovatura

 

Chest of drawers painted in grain sack MMS milk paint by Renovatura

 

Renovatura Muhely A bútorgombokat a Zara Home-ban szereztem be. Már nagyon rég kinéztem magamnak ezeket és ehhez a komódhoz remekül passzolnak.

Első terv tehát kipipálva! Jöhet a többi 586 darab. Na jó, azért ez túlzás lenne… maradjon csak 585.

 


One thought on “Szögletes, kerek, gömbölyű vagy lapos…

Vélemény, hozzászólás?

