Varázsold át a megunt lámpád

Lámpa átalakítás tejfestékkel - Revamp your lamp with milk paintA lámpa átalakításának története akkor kezdődött, amikor kb. egy éve kimentem a piacra eladni néhány használt holmimat. Kivittem ezt a megunt lámpámat is, amit persze nem sikerült eladni, de nem is csoda, nézzétek milyen leharcolt kinézete volt.

lámpa előtte

Szóval amikor ott álldogáltam és vártam, hogy valaki ráharapjon erre a fenséges darabra szóba elegyedtem egy iparművész leányzóval, aki bogarat ültetett a fülembe, hogy simán fel lehetne dobni a lámpát egy színes, mintás textillel.

Néhány hete kutattam a szekrényemben és a kezembe akadt pár selyemkendő, melyek már finoman szólva nem utcai viseletre valók. El is döntöttem, kipróbálom a textiles ötletet. Hozzá is fogtam, aztán egy óra babrálás után, amikor már láttam, hogy sehogy se jön össze, hogy elfogadható kinézete legyen, feladtam. Persze épp kint voltam a műhelyben…ahol valamiféle megmagyarázhatatlan ok folytán lébecol egy csomó festék. Csak arra várnak, hogy ecsetet ragadjak. A következő lépéseket pedig már szerintem ki is találtátok. Igen. Simán lefestettem az egészet!

Azt még nem említettem, hogy ez egy régi Ikeás lámpa. Az alja műanyag, a lámpaburája pedig kívül textillel van fedve.

Először az egészet ugyanazzal a színnel befestettem. Ehhez az Old Fashioned Milk Paint Esőfelhő színét használtam. A műanyag részeket tapadásfokozó használatával kentem le, a lámpaburát pedig anélkül. Mindkét részt két rétegben, az első réteg után pedig már nem kell tapadásfokozót tenni a tejfestékhez, sőt kifejezetten ajánlom, hogy ne tegyetek, mert anélkül sokkal szebb lesz a felület. Megmarad az a természetes tejfestékes jellege.

3

Mivel még így is elég unalmas kinézete volt, gondoltam feldobom néhány mintával. Ennél a lépésnél lehet szabadkézzel is mintát is festeni, vagy stencileset, vagy épp egy geometrikusat, amilyet én próbáltam megvalósítani. Persze a gömbölyded formán nem olyan egyszerű egyenes vonalakat létrehozni, a lényeg, hogy a maszkolószalagnak a festés felőli része mindig legyen egyenletes.

2

A mintához szintén az esőfelhő színt használtam, amihez kevertem egy kevés kagylófehéret. Amint látjátok a száradás után sokkal világosabb lesz a színe. A végén mindkét felületet – az alját és a lámpaburát –  egy nagyon finom szemcséjű, szivacsos csiszolóval egyenlítettem ki. A lámpabura sajnos kicsit foltos lett az előzetes textiles, ragasztásos ügyködéseim miatt. Ahol több ragasztót fújtam rá, ott kicsit más színben fogta be. De nem olyan nagy baj, mert a nagyon feltűnő részt befedtem réz színű füstfóliával, amit a bútorgomb készítésnél is használtam. Ezzel egyszerűen, látványosan és gyorsan fel lehet dobni bármit, persze csak ha valakinek közel áll az ízlésvilágához, úgyhogy azoknak merem ajánlani.1

A füstfóliát a használati utasítás szerint vittem fel úgy, hogy előtte szintén leragasztottam a befedni kívánt felületet, ugyanúgy, mint amikor festettem. Nem baj, ha nem tökéletes a fedés, szerintem annál jobb. Itt szerintem a lényeg, hogy a maszkolószalagot óvatosan távolítsuk el, hogy megmaradjon a minta egyenletes vonala.

9

Ennél a lámpánál nem használtam semmilyen fedőréteget, de akár lakkal, vagy viasszal is le lehet kenni befejezésül, és akkor még nedves ronggyal is tisztítható. Már aki szeretné…bár szerintem felesleges, mert így is simán használható.

És mert nem tudtam megállni, készítettem egy csomó fotót róla mindenféle beállításból. Íme:

7

 

 

10

6

8

milk painted lamp - tejfestékkel átalakított lámpa


2 thoughts on “Varázsold át a megunt lámpád

  1. Szép lett lámpa átfestése, de tovább kellene fejleszteni, ikebana szerű ággal és virággal, azt hiszem

Vélemény, hozzászólás?

