Így készíts karácsonyfát – gyümölcsládából

Ezt a „fát” már tavaly karácsonyra elkészítettem, viszont a bemutatása elmaradt. Az utóbbi években már nem veszünk fenyőfát, favédelmi okokból. A műfenyő pedig, akárhogy is, mégiscsak mű. (Bár meg kell hagyni, hogy manapság egyre élethűbbeket lehet kapni.) Így marad az alternatív megoldás, ami egyben környezetbarát és bár nem hagyományos, de szerintem menő.

Előre bocsátom, hogy ezt a fát még simán lehet továbbfejleszteni. Alakítható karcsúbbra, lehet lábat adni neki, mintázható stencillel, vagy szabad kézzel, festhető bármilyen színűre… sőt akár igazi fa nagyságban is felépíthetjük használt deszkákból, raklapokból. Bár ahhoz már kell egy gérfűrész, hogy a sarkok megfelelően összeilleszthetők legyenek.

No, de nem húzom tovább az idegeket, nézzük, hogy készült.

Először is vételezzünk egy gyümölcsládát a helyi zöldségestől. Ezeket általában kidobják, így szívesen odaadják. Válasszunk olyat, mely viszonylag jó minőségű, erősebb fából van összeeszkábálva.

gyümölcsláda

Miután beszereztük, bontsuk darabjaira óvatosan. Én a széleit szedtem csak le, ezeket használtam fel, illetve az alsó tartólécekkel tűztem össze őket. Egymás alá helyeztem őket és kirajzoltam a háromszögeket. Itt ügyeljünk arra, hogy ezek egyenlő szárú háromszögek legyenek.

falécek-háromszög-mintával

A képen a rajz csak illusztrációként szolgál. Ha jól emlékszem, akkor sikerült mind a 4 háromszöget kivágnom. Először próbálkoztam mindenféle kivágási módszerrel, de mivel nincs gérvágó fűrészem, amivel szögben tudnám vágni a fát, ezért a végén maradtam a legegyszerűbb megoldásnál, hogy csak egyenesen levágom a vonal mentén a léceket.

Ezután összeillesztettem és egymáshoz ragasztottam őket. A biztonság kedvéért pedig még össze is tűztem őket, hogy még véletlenül se essenek szét.

A ragasztási megoldás elég trükkös volt. Látszik, hogy nem hagytam a véletlenre semmit.

1

háromszögek

A kész háromszögeket a széleknél szögeltem össze rövidebb lécekhez.

Mivel csak hosszabb szegeket találtam, ezért belülről úgy néz ki, mintha valami csapda, vagy valami ilyesmi lenne, de szavamra, nem az. Hanem a szeretet ünnepére készült faszerkezet. Tényleg.

belülről

szegekkel

A felületét ezután fémes ecettel kezeltem, hogy sötétebb legyen az alapszín. Erről a faöregítési módszerről már korábban írtam. Befejezésül pedig száraz ecset technikával épphogy csak fehérre kentem.

karácsonyfa-deszkákból

Idén természetes anyagokból készült díszek adják a karácsonyi hangulatot.

karácsonyfa-deszkákból-jó1 karácsonyfa-deszkákból-jó2

Végül pedig egy bónusz, csak mert hirtelen felindulásból jött és mindig azokból alakulnak a legszebb dolgok. Toboz és rozmaring dekor régi befőttes üvegben. Öt perces design. Menő mi?

dísz-1

dísz-3


Vélemény, hozzászólás?

