Egy retro komód felfrissül

Úgy tűnik, mintha egy örökkévalóság óta nem írtam volna a blogra. Télen a nagy hideg a műhelyben kicsit több volt annál, mint ami elviselhető volt számomra. Csőtörés, fűtés elromlás, miegymás. Így gondoltam tartok egy rövid feltöltődési szünetet, de valahogy a napokból hetek, a hetekből pedig hónapok lettek. Nyáron azért a pihenés és strandolás mellett kinéztem a műhelybe is és befejeztem néhány átalakításra váró bútort. Ezeket szép sorjában bemutatom majd nektek. Egyébként az instagramra feltöltöttem több bútorról is részletet. Ja, és sikerült kifaragnom életem első kanalát is ezen a nyáron! Egy partra sodort, elhagyatott cseresznyefa ágból, ami a tábortűzön végezte volna egyébként, de sikerült megmenteni.

Legutóbb pedig erről az átalakított retro komódról mutattam részletet.

Nagyon szeretem az ilyen egyszerű, régebbi vágású bútorokat. Ezek már nem divatosak manapság. Viszont épp ezért felüdülés átalakítani, mert bármi lehet belőlük. Itt lehet igazán kreatívnak lenni. Talán a lehetőségek hatalmas tárházában néha el is téved az ember. Sokat is törtem a fejem, hogy mi legyen belőle, aztán egy fotó láttán megvilágosodtam. Amikor az ember ezzel foglalkozik, akkor bármi jelentheti az inspirációt. Nálam kerámia bögrék, egy fal és fapolcok összhatása láttán pattant ki az agyamból az ötlet. Sajnos nem találom azt a képet, de nekem elhihetitek, hogy inspiráló volt. Inspiráló és különleges.

A komód, – ami valójában egy fal-polc-bögre kombinációvá alakult át – még anno, retro korában így nézett ki.

A lábakat első lépésként leszereltem és ferdére vágtam. Elég kihívás volt így ferdén lyukat fúrni bele a megfelelő eszközök hiányában, de segítséggel sikerrel zárult az akció. Most csavar tartja a lábakat, ezért az ide-oda tologatás nem annyira ajánlott, de stabil és simán lehet pakolni bele.

Itt a végeredmény. Így már nem is annyira retrós, nem?

Szerintem annyira szép lett! Amikor még nem voltak fent a fogantyúk, meg a lábak még hiányoztak, nem voltam teljesen biztos benne, hogy mi lesz belőle, de így összerakva nagyon csinos. És teljesen más a hatása, mint eredetileg.

Mindegyik szín az Azúr Bagoly Old Fashioned Milk Paint tejfestéke, viszont nem eredeti, hanem kevert színek. Az alsó rész színét a tengerkék és az uszadékfa keverékéből hoztam össze. A képen szürkés hatása van, de élőben inkább zöldes árnyalatot mutat.

 

A felső, világos részt eredetileg csíkosra terveztem, végül a kivitelezési kihívások miatt elálltam a gondolattól, de nem is bánom, mert a függőleges csíkozás a fiókokon lehet, hogy börtöncella hatású lett volna. De ezt utólag már sosem tudjuk meg.

Viszont ahhoz nem fért semmi kétség, hogy a fiókokra és az ajtóra natúr színű bőrfogantyúk kerüljenek. Egyszerű,  letisztult, mégis melegséget, barátságos és egyedi kinézetet ad a bútornak. Kicsit olyan, mintha mosolyogna.

 

 

Jelenleg eladósorban van, de még nem töltöttem fel sehova. Ha valaki érdeklődik iránta, akkor e-mail-en, vagy a facebook üzenetben keressen meg.

Nemsokára megmutatom a többi bútort is. Csak szép sorjában.

 

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés


Vélemény, hozzászólás?

